RAMMEAFTALER
Rammeaftaler gør det muligt for kommuner, boligselskaber m.fl. at fastlægge vilkår for kontrakter hvad angår priser og mængder af varer eller tjenesteydelser, der skal indkøbes
En rammeaftale er en indkøbsaftale, som anvendes til at købe standardvarer eller ydelser i en
given periode. Rammeaftalen angiver, hvilke varer der kan købes på aftalen, betingelser og priser.
De fleste rammeaftaler udbydes af kommuner men også boligselskaber og indkøbsfællesskaber
anvender rammeaftaler til fx indkøb af håndværkerydelser. Da nogle rammeaftaler er frivillige,
opnås nødvendigvis ikke det fulde omfang, og en vundet rammeaftale er derfor ikke ensbetydende
med ’ordrer’, fordi ordregiver ikke er forpligtet til at benytte rammeaftalen, men muligheden er der.
Vil I søge på en rammeaftale? Så kontakt PQ-Consult for et overslag over omfang og muligheder.
Kontakt PQ-Consult
Vil du høre mere om mulighederne med rammeraftaler
så ring eller send en besked: